Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Městský dům v Brně
Šámalová, Daniela ; Manová, Ludmila (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Městský dům v Brně se nachází v ulici Milady Horákové, MČ Brno-Zábrdovice. Bloková zástavba je vymezena ulicemi Milady Horákové, Příkop, Koliště, Bratislavská a část třídy Kpt. Jaroše. Celý městský blok má rovný terén. Parcela městského domu leží v místě proluky. Dříve tam stál dům a sál Josefa Jurana. Objekt je průchozí; pasáž se otevírá do dvora, který má parkovou úpravu s lavičkami. Na hranici pozemku je umístěn sklad komunálního odpadu. Parkování je umístěno v již fungujících podzemních garáží ve vnitrobloku. Parter slouží obchodu, navazující tři podlaží jsou určeny administrativě. V těchto podlažích je fasáda předsazena a vytváří tak dva zuby, které jsou natočeny k výhodnější osluněné straně. Poslední tři podlaží, které mají obytnou funkci, uskakují stávající zástavbě a provedení sousedních střech. Jižní strana fasády je opatřena balkony opět ve tvaru zářezu. Jsou zde dva mezonetové byty. Objekt je založen na pilotách velkého průměru a bílé vaně. Nosný systém je skeletový, vyzděn keramickými tvárnicemi, a s vnitřní ztužující věží výtahu. Městský dům je polyfunkční; poskytuje kvalitní bydlení v blízkosti centra Brna a také dostatek pracovních příležitostí.
Návrh úpravy toku na vybrané lokalitě
Rychlý, Patrik ; Pospíšilík, Šimon (oponent) ; Duchan, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem vhodné varianty revitalizace náhonu řeky Chrudimky a výstavbou protipovodňového parku v intravilánu města Chrudim. V rámci práce je nejdříve popsán stávající stav řešené lokality, následně jsou navrhnuty tři varianty možného řešení vzhledem k limitům daného území. Z navržených variant je vybrána jako nejvhodnější ta, která svým zpracováním navazuje na již revitalizovaný tok v sousedícím parku. Zvolená varianta pro řešené území je detailněji zpracována. V rámci zpracování je vytvořen 1D hydraulický model, který je porovnán s hydraulickým modelem současného stavu. Bakalářská práce může sloužit jako podklad pro případnou realizaci.
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Velešíková, Karolína ; Svoboda, Lukáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce byla obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Náplní byla Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby podle architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34- Ateliér architektonické tvorby v zimním semestru. Stavba se nachází na okraji města Ústí nad Orlicí, nedaleko obce Kerhatic. V blízkosti protéká Tichá Orlice a na severní straně od budovy se terén zvedá do strmého zalesněného kopce. Stanice vznikla roku 1874. Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí. Momentální přístup k budově je možný pouze podchody nebo po příjezdové komunikaci pro hasiče z ulice Nádražní. Vzhledem k výstavbě nové nádražní budovy, podchodů k nástupištím a jejich opravě, došlo k vyřazení funkce staré nádražní budovy, kterou chtěly České dráhy zbourat, budovu se však podařilo zachránit a byla vyhlášena kulturní památkou. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout vhodné řešení pro využití staré budovy a zachovat její původní vzhled z doby výstavby roku 1874. Znovu zavedení restaurace v jednopodlažním objektu. Vytvoření bytových prostorů pro správce budovy, zajištění přechodného bydlení pro cestovatele, umístění zajímavostí o historii budovy a napojení budovy na naučnou stezku, případné multifunkční prostory například pro workshop, kanceláře a malý obchod. Dále se také počítá s nájemními prostory pro kadeřnictví a kosmetiku. Zadáním bylo také řešení prostoru vedle objektu, který není udržován. Proto zde byla navržena parková úprava, která slouží cestujícím jako odpočinková zóna, pro děti jako zábava. Úprava je abstrakcí zvukové křivky jedoucího vlaku.
Návrh úpravy toku na vybrané lokalitě
Rychlý, Patrik ; Pospíšilík, Šimon (oponent) ; Duchan, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem vhodné varianty revitalizace náhonu řeky Chrudimky a výstavbou protipovodňového parku v intravilánu města Chrudim. V rámci práce je nejdříve popsán stávající stav řešené lokality, následně jsou navrhnuty tři varianty možného řešení vzhledem k limitům daného území. Z navržených variant je vybrána jako nejvhodnější ta, která svým zpracováním navazuje na již revitalizovaný tok v sousedícím parku. Zvolená varianta pro řešené území je detailněji zpracována. V rámci zpracování je vytvořen 1D hydraulický model, který je porovnán s hydraulickým modelem současného stavu. Bakalářská práce může sloužit jako podklad pro případnou realizaci.
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Velešíková, Karolína ; Svoboda, Lukáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce byla obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Náplní byla Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby podle architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34- Ateliér architektonické tvorby v zimním semestru. Stavba se nachází na okraji města Ústí nad Orlicí, nedaleko obce Kerhatic. V blízkosti protéká Tichá Orlice a na severní straně od budovy se terén zvedá do strmého zalesněného kopce. Stanice vznikla roku 1874. Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí. Momentální přístup k budově je možný pouze podchody nebo po příjezdové komunikaci pro hasiče z ulice Nádražní. Vzhledem k výstavbě nové nádražní budovy, podchodů k nástupištím a jejich opravě, došlo k vyřazení funkce staré nádražní budovy, kterou chtěly České dráhy zbourat, budovu se však podařilo zachránit a byla vyhlášena kulturní památkou. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout vhodné řešení pro využití staré budovy a zachovat její původní vzhled z doby výstavby roku 1874. Znovu zavedení restaurace v jednopodlažním objektu. Vytvoření bytových prostorů pro správce budovy, zajištění přechodného bydlení pro cestovatele, umístění zajímavostí o historii budovy a napojení budovy na naučnou stezku, případné multifunkční prostory například pro workshop, kanceláře a malý obchod. Dále se také počítá s nájemními prostory pro kadeřnictví a kosmetiku. Zadáním bylo také řešení prostoru vedle objektu, který není udržován. Proto zde byla navržena parková úprava, která slouží cestujícím jako odpočinková zóna, pro děti jako zábava. Úprava je abstrakcí zvukové křivky jedoucího vlaku.
Městský dům v Brně
Šámalová, Daniela ; Manová, Ludmila (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Městský dům v Brně se nachází v ulici Milady Horákové, MČ Brno-Zábrdovice. Bloková zástavba je vymezena ulicemi Milady Horákové, Příkop, Koliště, Bratislavská a část třídy Kpt. Jaroše. Celý městský blok má rovný terén. Parcela městského domu leží v místě proluky. Dříve tam stál dům a sál Josefa Jurana. Objekt je průchozí; pasáž se otevírá do dvora, který má parkovou úpravu s lavičkami. Na hranici pozemku je umístěn sklad komunálního odpadu. Parkování je umístěno v již fungujících podzemních garáží ve vnitrobloku. Parter slouží obchodu, navazující tři podlaží jsou určeny administrativě. V těchto podlažích je fasáda předsazena a vytváří tak dva zuby, které jsou natočeny k výhodnější osluněné straně. Poslední tři podlaží, které mají obytnou funkci, uskakují stávající zástavbě a provedení sousedních střech. Jižní strana fasády je opatřena balkony opět ve tvaru zářezu. Jsou zde dva mezonetové byty. Objekt je založen na pilotách velkého průměru a bílé vaně. Nosný systém je skeletový, vyzděn keramickými tvárnicemi, a s vnitřní ztužující věží výtahu. Městský dům je polyfunkční; poskytuje kvalitní bydlení v blízkosti centra Brna a také dostatek pracovních příležitostí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.